onsdag 21 maj 2014

21 maj 2014

Hemma efter kvällens jobb på Marite. Det blev en trevlig kväll måste jag säga. Vi kör fortfarande för fullt i orkestern, lika bra att passa på. Vi har spelat 3-4 gig i veckan sedan december, ja förutom 1 ledig helg i februari... Det börjar att kännas i kropp och huvud det. Det låter kanske inte mycket det men att underhålla massan tar på krafterna, även om många inte tror det. Man reser långt, bor i diverse rum, sover dåligt, äter oregelbundet, jobbar sena nätter...men det är det värt, jag blir inte rik på mitt jobb, men jag har ett bra liv och jag älskar det. Jag älskar att underhålla, det är bara så. Det kommer jag hålla på med tills jag stupar, jag hoppas iallafall det:-)

Men nu börjar jag ta slut...måste få vila och ladda om. Det har varit en lång vinter och vår. Vi har ett jobb kvar med bandet i Uppsala på torsdag innan lite ledighet, det ska bli skönt. Jag kör iofs trubba själv på Brunkullan på fredag, men sedan blir det ledigt ett tag. Jag längtar så det nästan gör ont, det ska bli så skönt. 

Jag vet att jag kommer sakna mina bästa arbetskompisar redan efter 2 dagar typ...en skön känsla det. Men det kommer göra mig gott att va lite ledig. Åka till stugan, fiska, tråna lite, njuta, kanske hälsa på Nicos...vem vet. Sedan drar vi igång igen, sommarsemesterfirarna ska underhållas.

Nu måste jag sova. IG sussar sött här bredvid, fin hon😛 längtar redan nu till morgonkaffet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar